För Varberg Energi har Bots automatiserat processer inom kundservice och ekonomi. Inom kundservice har en robot implementerats som kontrollerar anläggnings-ID, uppdaterar kundavtal och överför kundinformation mellan olika system. De ekonomiprocesser som automatiserats innefattar bokföringsjournaler, filhantering för fakturor, vidarefakturering av nätavgifter samt uppdatering av mätdata från leverantörer.
Automatisering inom kundservice och ekonomi för Varberg Energi
Varberg Energi är en energi- och IT-koncern som ägs av Varbergs kommun genom Varbergs Stadshus AB, ca: 120 anställda. Bots har hjälpt till med automatisering av avtal och id-information inom kundservice samt bokföring, filhantering och systemuppdatering av data inom ekonomi.
Administrativa uppgifter minskade med RPA och digitala medarbetare
Många uppgifter inom personalhantering och HR passar perfekt för en digital medarbetare. Maskinen kan ta hand om enformiga uppgifter och de anställda kan fokusera på strategi och affärsutveckling. Resultatet är ökad effektivitet, minskade felmarginaler och framförallt en mer motiverad och framåtlutad organisation.
RPA administration
- Ökad effektivitet
- Minskade felmarginaler
- Ökad medarbetarnöjdhet
Jag vill veta mer om hur
automation kan hjälpa mig
Fyll i dina kontaktuppgifter, så kontaktar vi er så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från er!